Bezoek en Mendoza! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Wanrooij - WaarBenJij.nu Bezoek en Mendoza! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Wanrooij - WaarBenJij.nu

Bezoek en Mendoza!

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Augustus 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Afgelopen twee weken is Paul hier geweest! Het was heerlijk om elkaar weer te zien en natuurlijk super leuk dat Paul heeft kunnen zien waar ik woon, studeer en mijn vrienden een beetje heeft kunnen leren kennen. Daarnaast zijn we met z’n tweëen een weekje naar Mendoza geweest, wat een fijne reis!

We zijn eerst twee daagjes in Mendoza geweest. Uiteraard hebben we verschillende ‘bodegas’ (wijncaves) bezocht, alhoewel dat proeven om 10.45u toch niet mee viel (het leven is zwaar...). Daarnaast zijn we een dagje naar thermische baden in de Andes gegaan, heerlijk! Alhoewel het maar een graad of 14 was, toch buiten gebubbeld. Zolang je onderwater blijft niets aan de hand ;).

Daarna zijn we naar Barreal gegaan. Een klein dorpje zo’n 200km van Mendoza. Om er te komen met openbaar vervoer was echter een uitdaging! Maar 7 uur reizen verder incl. een overnachting in San Juan, toch aangekomen. En het was absoluut de moeite waard! De locatie is prachtig, in een vallei tussen de Andes en een andere bergrug. De eerste dag een flinke wandeling in de bergen gemaakt en toen we eindelijk op de top waren (nou ja, niet de hoogste in de omgeving, maar ‘een’ top ;)), draaiden we om en hadden geen idee hoe we omlaag moesten. Na een half uurtje schuiven toch weer veilig op rechte grond aangekomen. Maar het was zeker de moeite waard! De volgende dag zijn we gaan paardrijden in de bergen, maar niet op paden! Gewoon dwars over de berg! Ontzettend mooi! M’n rug heeft alleen wel 2 dagen nodig gehad om te herstellen ;). We wilden eigenlijk ook gaan landzeilen op een grote, uitgedroogde kleivlakte, maar helaas begint het seizoen pas in oktober. Een goede reden om nog eens terug te gaan! ’s Avonds zijn we naar het national park gegaan, niet alleen om de mooie natuur van het park te bewonderen, maar vooral ook om sterren te kijken! Aangezien er weinig mensen wonen in het gebied, is het er écht donker ’s nachts, een perfecte locatie voor een observatorium. Erg bijzonder om Saturnus van dichtbij te zien, de verschillende kleuren van de sterren te zien etc.

Donderdagmiddag zijn we weer vertrokken uit Barreal, om onze reis voort te zetten richting La Valle de la Luna. Wederom een nachtje in San Juan gebleven en tijdens een etentje in een Parilla (vleesrestaurant) werden we aangenaam verrast door de komst van Carmen Barbieri (een Argentijnse actrice)! Het complete restaurant begon te applaudiseren toen ze binnenkwam, erg leuk om de reactie van de locals te zien! De volgende ochtend moesten we weer vroeg uit de veren, want om 6.30u vertrokken we met gids naar La Valle de la Luna. Na een lange rit (4 uur) kwamen we aan bij het park, was het dicht! Het had gesneeuwd en de wegen (lees zandweggetjes) waren te gevaarlijk om het park in te gaan. Na 1,5 uur wachten ging het park toch open, en het wachten is het zeker waard geweest! In het gebied zijn door aardbevingen bergen ‘ingestort’, wat geresulteerd heeft in prachtige landschappen, rood, grijs, geel, zwart. Het schijnt een paradijs voor geologen te zijn, doordat er zoveel van andere era’s aan de oppervlakte ligt. Niet te omschrijven in woorden, zie foto’s!

Daarna weer terug naar Mendoza. Nog een wijnproeverij meegepakt en vervolgens het vliegtuig in naar Buenos Aires. Daar hebben we Paul’s ouders nog een aantal keer ontmoet en toen was het weer tijd om Paul naar het vliegveld te brengen... En het ‘gewone leven’ weer op te pakken... Dus nu weer hard aan de studie! En vanavond een event van het Tango festival meepakken.

Tot de volgende update!
Liefs Merel

• 26 Augustus 2011 - 17:35

Noor:

Mooie foto's, net schilderijen! Dat paardrijden ziet er wel een beetje eng uit :P
    x

• 26 Augustus 2011 - 19:47

Pap En Mam:

Wij vinden het erg mooie foto,s. Wat een grillig landschap.

• 28 Augustus 2011 - 13:04

Lieke:

Wauw! ziet er schitterend uit. Leuk ook dat Paul 2 weken is langs geweest en dat je dit samen hebt kunnen doen. Enjoy!

• 28 Augustus 2011 - 15:28

Sarah:

Zo, ik ben weer even bijgelezen, ik had je vorige verhaal ook nog niet uit... Maar het klinkt allemaal heel gaaf! En mooi dat Paul langs is geweest! Wordt er ook nog wat gestudeerd daar? :) Ik ga binnenkort ook reageren op je mail (eindelijk!)

xx

• 28 Augustus 2011 - 19:47

Marloes (Soetekouw):

Onvoorstelbaar, zo mooi! Erg leuk om steeds weer een verhaaltje te lezen en te horen dat je geniet!
    X

• 29 Augustus 2011 - 19:56

Evelien:

Woow, wat een bijzonder landschap! En leuk dat je samen met Paul wat tijd daar hebt kunnen doorbrengen. Ik ben benieuwd naar je volgende reisverslag.

X

• 03 September 2011 - 21:44

Denise:

Hey Merel,
    Zoooh, ik heb even al je verhalen eens goed bijgelezen..door alle nieuwe ervaringen hier in Stockholm voor mij en het huis was het er even niet van gekomen..maar ook ik ben nu een beetje gewend hier in Stockholm..echt heel leuk om ook jouw verhalen te lezen..enn wat een mooie foto's zeg..net een maanlandschap op sommige foto's, echt heel mooi..Wel heel anders dan hier..denk dat je het verschil tussen binnen of buiten Europa wel heel goed zal merken!!! Ben benieuwd naar je volgende verhalen..Heel veel plezier en ook succes met je vakjes en je spaans..mijn colleges beginnen ook volgende week echt..:) dus dan kunnen we aan de bak he hihi..Tot snel weer!!! liefssss Dnies

• 13 September 2011 - 11:54

Oma:

uitgebreid je laatste verslag gelezen erg interessant helemaal compleet met de foto's.tot het volgende verslag.oma

• 26 September 2011 - 04:22

Joep:

Ha die Merel! Ziet er goed uit:) Keep up the good work, houd je studie-uren tot een minimum beperkt en geniet van het leven daar! x