Eerste indruk - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Wanrooij - WaarBenJij.nu Eerste indruk - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Merel Wanrooij - WaarBenJij.nu

Eerste indruk

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

06 Juli 2011 | Argentinië, Buenos Aires

¡hola chicos y chicas!

De update is iets langer geworden dan verwacht ;).
Afgelopen nacht zijn we (Pauline en ik) veilig aangekomen bij ons hostel, maar wat een trip zeg! In de rij staan bleek een van onze specialiteiten die dag... En gelukkig dat we dat hebben kunnen oefenen, want de Argentijnen gaan zelfs bij de bushalte op straat in een rij staan! Maar goed, na wat vertraging op Sao Paulo en onduidelijkheid over of we nu wel of niet onze eigen koffers op moesten halen, uiteindelijk toch maar gaan kijken op de band (wat gedoe is omdat je dan het land officieel in en uit moet en dus in de rij staan). En gelukkig! Want één (van de drie die we samen bij hadden) koffer lag dus op de band. Daarna konden we niet meer terug naar de transitzone, dus moesten we heel het vliegveld door om in te checken (rij) en weer door de douane en veiligheidscheck (2x rij) te gaan. Terwijl we drie uur hadden bijna onze aansluiting gemist! Maar gelukkig (:s) had die een goed half uur vertraging ;) Uiteindelijk dus om 3u 's nachts (lokale tijd, toen waren we al 24 uur onderweg) bij ons hostel aangekomen en heerlijk geslapen. Vandaag vanaf het hostel naar de universiteit gewandeld (zoooo handig dat Pauline een routebeschrijving had uitgeprint! Daardoor konden we a) uitvinden op de kaart waar ons hostel precies ligt en b) vinden waar de universiteit ligt), konden we meteen wat van de stad zien. De wandeling was namelijk zo'n 5km. Maar echt super! Uiteraard veel hoogbouw, maar ook hier en daar een koloniaal gebouw. Veel leuke winkels (oke, misschien waren we per ongeluk expres door de shopping streets gelopen ;)) en lekkere koffie!! Vanmiddag meteen de eerste drie uur cursus spaans gehad, en die is ook echt intensief! Maar als het goed is gaat het leren dan ook snel ;).
Rond 21u gaan we een hapje eten met twee andere Nederlandse jongens van de taalcursus en Colombia-Argentinië kijken!
Tot de volgende update!

Liefs Merel

• 07 Juli 2011 - 01:06

Bart:

Klinkt goed Merel, enjoy!

• 07 Juli 2011 - 06:59

Sarah:

Haha klinkt als een intensieve reis :) Heel veel plezier, en succes met het zoeken naar een kamer!

• 07 Juli 2011 - 08:43

Marleen :

Ha meisje

Wat leuk om zo jouw reis te volgen..
    heel veel plezier daar en doe voorzichtig

groetjes marleen

• 08 Juli 2011 - 09:52

Joep:

Ola supermercado!

eerste dag meteen shoppen, kon ook niet anders natuurlijk;) Ga je site volgen, geniet ervan!
    x

• 08 Juli 2011 - 18:02

Pap En Mam:

Hoi Meisje,

goed te lezen dat jullie je weg al een beetje gevonden hebben daar.
    Volgens Frédérique zit jij in elk vliegtuig dat komt overvliegen :)
    heel veel liefs

• 09 Juli 2011 - 15:01

Oma:

Leuk dat je vader gezorgd heeft dat ik je kan volgen

• 14 Juli 2011 - 06:53

Sharon:

he zussie,

wat een belevenissen al de eerste dag. Hoorde van p+M al dat het spaans erg intensief is, maar wel goed. Dan babbel je het straks ook lekker en kun je tenminste je lessen volgen!
    liefs xxx

• 18 Juli 2011 - 06:55

Liefs Van Broertje:

Zo, goed bezig daar! Je ziet maar "hoe moeilijk kan het zijn" met die koffers.
    Geniet van je spaanse les. Hier verder alles OK, net terug van de eerste vlieglessen, en al een paar meter zelf gevlogen :-) errug gaaf. over een paar weken het vervolg.
    Grtzz,
    J

• 24 Juli 2011 - 21:07

Elsbeth:

Hej Merel,

Ik had al van Sanne gehoord dat je zou gaan studeren/reizen! Super hoor!! Via facebook kwam ik zo op je waarbenjij site terecht! Leuk om te lezen! Hoop dat je een mooie tijd krijgt en ben benieuwd naar je belevenissen!
    Geniet ervan!
    Liefs Elsbeth

• 27 Juli 2011 - 09:27

Lieke:

Thnx voor je mail nog! Alles is ingepakt. Ik ben heel benieuwd naar je volgende update; hoe je het hebt in BA. Succes met je examen Spaans!