Vallen en opstaan - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Merel Wanrooij - WaarBenJij.nu Vallen en opstaan - Reisverslag uit Feldkirch, Oostenrijk van Merel Wanrooij - WaarBenJij.nu

Vallen en opstaan

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

28 Januari 2012 | Oostenrijk, Feldkirch

Meine Damen und Herren,

nach 6 Monaten am Spanisch, gehe ich jetzt probieren Deutz zu reden.
Dus niet! Haha. Maar goed, het middelbare school Duits met de klassieke fouten wordt hier weer uit de oude doos gevist. Na een half jaar Spaans levert dat vrolijke, maar voor menig Oostenrijker onbegrijpelijke, combinaties op. Zoals "Saben sie die Horen of die Supermarkt?" En "Si, uuuh, oui, uuuh, yes, uuuh, JAH"

Buiten deze speciale talenknoop hebben Paul en ik al een en ander van de omgeving verkend. Gisterenochtend zijn we het centrum van het stadje (Feldkirch heeft ongeveer 15000 inwoners) ingegaan. En in tegenstelling tot Argentinië waren de H&M, Vero Moda, C&A en een goedkope, grote supermarkt met snelle caissières aanwezig. Daarnaast uiteraard menig Confiterei en zelfs Chinees, Indisch en Thaise restaurants! Verder hebben we nog 2 theaters gezien waar regelmatig optredens zijn. Het bevalt me zeer dat het hier heerlijk rustig is, en dat de stad ook van alles te bieden heeft.

Gisteren hebben we een WARM welkom gekregen van mijn nieuwe huisbaas. De kamer waar ik per 1 februari ga wonen is nu nog bezet, maar de huisbaas was zo aardig om ons 4 nachtjes in het nieuwe studentenhuis te laten slapen. Het enige nadeel voor hem was dat zijn planning dan wel enigszins aangepast moest worden: de verbouwing moest 27 januari in plaats van 15 februari klaar zijn. De druk heeft geholpen, want het is nu zo goed als af. Na goed, Guiseppe (de huisbaas) en zijn vriendin waren erg blij dat het af was en dat moest uiteraard gevierd worden. Dus rond 16u werd de Schnaps uit de auto gehaald. Die fles is opgegaan. Ik hoef verder niet toe te lichten dat het erg gezellig was. En dat ik (tot nu toe) dus de gaafste huisbaas ooit heb!

Ondanks dat we donderdag op vrijdag niet zoveel hadden geslapen in de trein en ondanks dat de alcohol er goed in zat gisteren, zijn we vanmorgen toch vroeg opgestaan. Want! Er moest geskied worden! We zijn naar een gebied in de buurt geweest dat relatief makkelijk te bereiken was met O.V.. Het was een beetje mistig (dus af en toe vallen), maar desalniettemin heerlijk om weer op de latten te staan!

Ik heb nog wat foto's toegevoegd zodat jullie een beetje een idee krijgen van de omgeving. Als ik intrek in mijn eigen kamer, zal ik ook wat foto's van het appartement toevoegen.

  • 28 Januari 2012 - 20:17

    Sharon:

    He zussie, oostenrijk is gaaf he! En qua sneeuw zit je nu ook super! Leuk dat jullie het nu samen het dorp stadje hebben kunnen ontdekken. Doei

  • 28 Januari 2012 - 22:01

    Mam:

    Hoi Merel, dat ziet er weer gaaf uit!

  • 28 Januari 2012 - 22:21

    Lieke :

    Haha dit is inderdaad wat anders dan Argentinië. En je hebt al geskied! Super gaaf. Heel veel succes maandag. Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren. Spreek je snel via Skype :)

  • 29 Januari 2012 - 02:32

    Sarah:

    Klinkt goed! Ik kom zeker nog even skien:) veel plezier!

  • 29 Januari 2012 - 12:19

    Noor:

    De tijd gaat snel! Gisteravond bedacht ik me ineens dat je al weer weg was :P
    Ben je bij de milka-fabriek geweest?? :)
    Succes met je afstuderen! Als je een weekend hier bent en je wilt op stap dan weet je ons te vinden ;)

    x Noor

  • 30 Januari 2012 - 11:47

    Evelien:

    Leuk verhaaltje! :) Veel plezier en succes daar, maar dat gaat wel lukken zo te lezen ;-).

    X Eef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 27 Juni 2011
Verslag gelezen: 973
Totaal aantal bezoekers 21522

Voorgaande reizen:

17 Mei 2015 - 04 Juli 2015

Silk Route

26 Januari 2012 - 01 Augustus 2012

Afstuderen in Liechtenstein!

05 Juli 2011 - 16 Januari 2012

Semester in Buenos Aires

24 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Backpacken in ZO Azië

Landen bezocht: